El Forn de Pa Borràs col·labora amb el Projecte Enraonem d'Esparreguera

La inscripció encara és oberta per a aquest projecte de voluntariat lingüístic col·lectiu a l'àmbit públic que la territorial del Baix Llobregat-Esparreguera de la Plataforma per la Llengua va endegar el passat 6 de febrer.

Aquest establiment comercial històric d'Esparreguera, situat al cèntric carrer Gran, és un dels nombrosos comerços, empreses i entitats de la vila que col·laboren amb el Projecte Enraonem.

Concretament, el dimecres 20 de febrer, les tres generacions de forners Josep Borràs, l'avi, Joan, el fill, i Albert, el nét, juntament amb Anna Vivó, la jove, van acollir el grup de l'Enraonem, al qual van explicar i van mostrar en directe, a l'obrador, com es fa el pa i quina història ha tingut el forn de pa al llarg de les 5 generacions de flequers. Van treballar davant dels presents amb totes la maquinària de què disposen mentre explicaven el procés i els aspectes fonamentals de l'elaboració del pa.

Amb aquesta segona activitat, el Projecte Enraonem ha centrat el coneixement de la realitat catalana d'Esparreguera en la història d'un ofici antiquíssim en un dels forns de pa que actualment produeixen Pa de Pagès Català amb Indicació Geogràfica Protegida a Esparreguera. A més de tota la xerrada, que va ser molt interessant, els forners Borràs van voler obsequiar els assistents amb un tast de les coques que elaboren cada dia al forn de pa: coca de forner, coca de sucre i coca d'oli, una especialitat de la casa.

Des de l'ONG del Català encara es busquen voluntaris i aprenents que vulguin col·laborar-hi per compartir el català en unes trobades setmanals. Per això, les persones interessades poden inscriure-s'hi enviant un correu a l'adreça electrònica plesparreguera@plataforma-llengua.cat o mitjançant la pàgina de Facebook de la territorial: https://www.facebook.com/PlataformaPerLaLlenguaBaixLlobregat.

El Projecte Enraonem té el doble objectiu d'oferir un espai on practicar català a l'àmbit públic de manera espontània i alhora conèixer de prop els aspectes de la cultura catalana presents a Esparreguera. Per això, cada dimecres a les 7 de la tarda els participants faran una visita a un establiment comercial, a una empresa o a una associació de la vila o de la rodalia. La trobada setmanal serà sempre al vestíbul de l'edifici municipal de Can Pasqual, des d'on se sortirà per fer l'activitat.

El Projecte Enraonem compta amb l'assessorament, la col·laboració i el ple suport del Servei Local de Català d'Esparreguera i de la Regidoria de Política Lingüística de l'Ajuntament d'Esparreguera.