La Plafaforma per la Llengua presenta públicament a Vila-Real i Castelló la guia 'Bun? al valencià'

El Cap del Consolat de Romania a Castelló, representants d'associacions romaneses, d'Escola Valenciana i d'ACPV i membres de l'Executiva de la Plataforma per la Llengua van intervenir en els actes en què l'entitat va presentar públicament el passat 15 de febrer a Vila-real i el 16 a Castelló la publicació Bun? al valencià, una presentació de la llengua catalana a la comunitat de parla romanesa del País Valencià, una guia pràctica que inclou informació i continguts rellevants per al nouvingut romanès. La publicació es va presentar en roda de premsa el passat dimecres 16 de gener a l'Ajuntament de Vila-real i es presentarà públicament a més localitats.

Els Casals d'ACPV de Vila-real i Castelló van acollir les presentacions de la guia, a les quals van assistir simpatitzants de la Plataforma per la Llengua i veïns i veïnes romaneses de Castelló. Aquests actes van comptar amb la participació de na Dariana Groza, traductora de la guia i membre d'Escola Valenciana, d'en Manel Carceller i d'en Toni Royo, membres de l'Executiva de la Plataforma per la Llengua i del Consell Consultiu de la Plataforma per la Llengua País Valencià, d'un representant de l'associació cultural romanesa Europa Cultural, entitat que ha col·laborat en l'edició de la guia, d'Adrian Nita, col·laborador d'ACPV i d'en Radu Catalin Mardare, cap del Consolat de Romania a Castelló.

Bun? al valencià, una presentació de la llengua catalana a la comunitat de parla romanesa del País Valencià és un llibret bilingüe (en valencià i romanès) adreçat a la comunitat romanesa del País Valencià. Ha estat editat per la Plataforma per la Llengua País Valencià amb el suport de l'Ajuntament de Vila-real i l'Institut d'Estudis Catalans. El llibret explica en quins sentits aprendre valencià pot ser útil per a un nouvingut, algunes curiositats que ambdues llengües comparteixen i escoles on aprendre valencià. La publicació es pot consultar online al web de la Plataforma per la Llengua (https://www.plataforma-llengua.cat/estudis/interior/109). Durant els actes es va aprofitar per distribuir-ne alguns exemplars entre els assistents.

L'objectiu del document és mostrar els vincles que històricament hi ha hagut entre les realitats romanesa i valenciana i apropar la llengua del país a la població romanesa que viu a casa nostra. Fent del valencià la llengua d'acollida estem apostant per un model de societat oberta i inclusiva, ja que permetem que les persones nouvingudes participen en la construcció d'un projecte comú en què tothom hi té cabuda.