La Plataforma per la Llengua presenta avui a Vila-real la guia 'Bun? al valencià'

Aquesta nova publicació vol ser una guia d'acollida per a la comunitat romanesa i inclou material pràctic, informació i continguts rellevants adreçats al nouvingut romanès.

La Plataforma per la Llengua País Valencià presentarà públicament aquesta tarda al Casal Jaume I de Vila-real la publicació Bun? al valencià, una presentació de la llengua catalana a la comunitat de parla romanesa del País Valencià, una guia pràctica que inclou informació i continguts rellevants per al nouvingut romanès. La publicació es va presentar en roda de premsa el passat dimecres 16 de gener a l'Ajuntament de Vila-real.

L'acte comptarà amb la presència de na Dariana Groza, traductora de la guia i membre d'Escola Valenciana i d'en Toni Royo, membre de l'Executiva de la Plataforma per la Llengua i del Consell Consultiu de la Plataforma per la Llengua País Valencià.

Bun? al valencià, una presentació de la llengua catalana a la comunitat de parla romanesa del País Valencià és un petit llibret bilingüe (en valencià i romanès) adreçat a la comunitat ortodoxa i de parla romanesa del País Valencià. Ha estat editat per la Plataforma per la Llengua conjuntament amb l'entitat Asociación Rumana Europea Cultural i amb l'Associació Romanesa de Catalunya (ASOCROM), amb el suport de l'Ajuntament de Vila-real i l'Institut d'Estudis Catalans. El llibret explica en quins sentits aprendre valencià pot ser útil per a un nouvingut, algunes curiositats que ambdues llengües comparteixen i escoles on aprendre valencià. La publicació es pot consultar online aquí.

L'objectiu del document és mostrar els vincles que històricament hi ha hagut entre les realitats romanesa i valenciana i apropar la llengua del país a la població romanesa de religió ortodoxa que viu a casa nostra. Fent del valencià la llengua d'acollida estem apostant per un model de societat oberta i inclusiva, ja que permetem que les persones nouvingudes participen en la construcció d'un projecte comú en què tothom hi té cabuda.