La Plataforma per la Llengua Baix Llobregat- Esparreguera crea el Projecte Enraonem

Cerquem voluntaris i aprenents per a aquest projecte de voluntariat lingüístic col·lectiu a l'àmbit públic.

La territorial del Baix Llobregat-Esparreguera de la Plataforma per la Llengua ha elaborat per a aquest 2013 el Projecte Enraonem de voluntariat lingüístic col·lectiu, que es durà a terme, inicialment, a Esparreguera (Baix Llobregat nord).

El Projecte Enraonem té un doble objectiu: d'una banda, pretén oferir un espai on practicar català en l'àmbit públic de manera espontània i, de l'altra, permetrà conèixer de prop els aspectes de la cultura catalana presents a Esparreguera.

Per tal de dur-lo a terme, ha comptat amb l'assessorament i la col·laboració del Servei Local de Català d'Esparreguera, del Consorci per a la Normalització Lingüística, d'un nombrós grup de comerços, empreses i entitats de la vila i el ple suport de la Regidoria de Política Lingüística de l'Ajuntament d'Esparreguera.

El Projecte Enraonem es basa a fer unes trobades cada dimecres a les 7 de la tarda per anar a fer una visita a un establiment comercial, a una empresa o a una associació de la vila o de la rodalia. En aquesta primera edició s'han previst 18 activitats de febrer a juny. La trobada setmanal serà sempre al vestíbul de l'edifici municipal de Can Pasqual, els dimecres a les 7 de la tarda, i a partir d'aquí se sortirà per fer l'activitat prevista.

Per aquesta raó, la Plataforma per la Llengua cerca a Esparreguera persones catalanoparlants que vulguin col·laborar-hi per oferir el català a persones no catalanoparlants que vulguin practicar-lo en grup.

Amb el Projecte Enraonem, a més de crear nous espais socials de relació en català, també es pretén trencar la dicotomia entre defensors del català (catalanoparlants) i receptors passius d'activitats que promoguin la llengua (no catalanoparlants). D'aquesta manera, tots els participants es comprometen a assumir el discurs i els valors de la defensa i de la promoció de la llengua i passen a ser socis i sòcies de l'entitat, de manera que s'aconsegueix la visió que la llengua catalana és un patrimoni de tots els ciutadans i ciutadanes, al marge de la llengua o la cultura d'origen.

La primera trobada està prevista per al dimecres 6 de febrer a les 7 de la tarda a Can Pasqual. Les persones interessades a participar-hi han d'enviar un correu a l'adreça electrònica plesparreguera@plataforma-llengua.cat, des d'on se'ls donarà tota la informació necessària. La inscripció es farà directament el primer dia del projecte.