La Plataforma per la Llengua presenta a Vila-real el llibret “Bun? al valencià”, una guia d’acollida per a la comunitat romanesa

La Plataforma per la Llengua País Valencià ha presentat hui, dimecres 16 de gener, a les 11.00 h, a l'Ajuntament de Vila-real, la publicació Bun? al valencià, una presentació de la llengua catalana a la comunitat de parla romanesa del País Valencià, una guia pràctica que inclou informació i continguts rellevants per al nouvingut romanès.

La roda de premsa ha comptat amb la presència de representants de les entitats col·laboradores i d'Alejandro Moreno, Regidor de Solidaritat de l'Ajuntament de Vila-real. Vicent Pitarch, Delegat de l'IEC a Castelló, qui ha qualificat com a extraordinari aquest projecte, i ha destacat el seu caràcter de visibilitat, de la llengua i la cultura pròpies, i de solidaritat, amb aquells qui han decidit o no han tingut més opció de viure lluny del seu país d'origen; Dariana Groza, traductora de la guia, i membre d'Escola Valenciana, qui ha destacat la utilitat immediata de la publicació; així com Manel Carceller, membre de l'Executiva de la Plataforma per la Llengua i del Consell Consultiu de la Plataforma per la Llengua País Valencià, qui ha explicat el procés de treball del projecte, també la seua distribució, principalment a partir de centres d'ensenyament amb una presència important d'estudiants romanesos i amb la col·laboració d'associacions romaneses, i també ha anunciat les seues pròximes presentacions públiques, les més immediates a Vila-real, Castelló i València.