La Plataforma per la Llengua presenta a Vila-Real la guia "Bun? al valencià", una guia d'acollida per a la comunitat romanesa

La Plataforma per la Llengua País Valencià presentarà dimecres 16 de gener, a les 11.00 h, a l'Ajuntament de Vila-real, la publicació Bun? al valencià, una presentació de la llengua catalana a la comunitat de parla romanesa del País Valencià, una guia pràctica que inclou informació i continguts retllevants per al nouvingut romanès.

Aquest nou material de la Plataforma per la Llengua s'engloba dins l'àrea d'acollida lingüística. L'ONG planteja les seues accions i campanyes d'acollida a partir de la noció d'oportunitat. Oportunitat per a la llengua i oportunitat també per a les persones nouvingudes, perquè adoptant el valencià es multipliquen les opcions de promoció i participació socials. Fent del valencià la llengua d'acollida estem apostant per un model de societat oberta i inclusiva, ja que permetem que les persones nouvingudes participen en la construcció d'un projecte comú en què tothom hi té cabuda.

La roda de premsa comptarà amb la presència de representants de les entitats col·laboradores i d'Alejandro Moreno, Regidor de Solidaritat de l'Ajuntament de Vila-real, Vicent Pitarch, Delegat de l'IEC a Castelló, Dariana Groza, traductora de la guia, i membre d'Escola Valenciana, així com Manel Carceller, membre de l'Executiva de la Plataforma per la Llengua i del Consell Consultiu de la Plataforma per la Llengua País Valencià.