Esparreguera crea un grup de suport a Somescola.cat

Des de la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera hi haurà una seixantena de persones que vetllaran per l'ensenyament del català a la vila. El proppassat dimarts 11 de desembre la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera va convocar tota la ciutadania d'Esparreguera i, especialment, el món de l'ensenyament a una trobada amb els objectius de donar suport públic al model educatiu català i de posar en contacte els professionals de l'ensenyament amb la societat civil esparreguerina.

A la trobada hi van assistir regidors de l'Ajuntament d'Esparreguera a títol individual, mestres i professors en actiu i jubilats, membres de la direcció de tots els centres escolars d'Esparreguera, alumnes, exalumnes, pares i mares, socis de la Plataforma per la Llengua, membres d'entitats de la vila i convilatans diversos.

Es va llegir el manifest de SOM ESCOLA, es va debatre la manera de promoure el coneixement, per part de les famílies, del model d'escola catalana i del programa d'immersió lingüística i de destacar-ne els èxits i guanys individuals i col·lectius i es van proposar diferents actuacions de suport.

A continuació, per decisió dels reunits, es va decidir crear un grup estable de suport a SOM ESCOLA, format per una seixantena de persones, que ajudarà a fer futures convocatòries i a dur a terme accions de suport i de promoció de l'ensenyament del català a Esparreguera.

La Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera celebra la bona entesa entre persones de procedències diverses unides per la necessitat, la convicció i la voluntat de mantenir un model escolar que tan bons resultats ha donat en els darrers 35 anys a Esparreguera i a Catalunya i convida tota la ciutadania a afegir-se als propers actes de protesta i defensa de la llengua catalana.