La Plataforma per la Llengua celebra la sentència del Suprem sobre TV3 i exigeix el retorn de les emissions a tots els territoris de parla catalana

La Plataforma per la Llengua celebra la sentència del Tribunal Suprem feta pública avui, que deixa sense efecte les resolucions del govern valencià en les quals es forçava al tancament de les emisions de la TV3 al País Valencià des del mes de febrer de 2011. Va ser en aquesta data quan es va decidir tallar totes les emissions de la TV3 al País Valencià, vulnerant d'aquesta manera tots els tractats internacionals que garanteixen la llibertat de circulació dels productes audiovisuals, i negant el dret a tots els valencians i valencianes el dret a veure una televisió pública en la seua pròpia llengua.

Per tot això, la Plataforma per la Llengua, celebra la decisió del Tribunal Suprem rectificant la decisió del govern valencià i exigeix la lliure recepció de tot mitjà de comunicació catalanoparlant a tot arreu dels territoris de parla catalana. Així mateix, l'ONG emplaça al govern valencià a autoritzar de nou les emissions de la TV3 al País Valencià i a tots els territoris de parla catalana.

Aquesta decisió arriba justament el mateix dia que la Plataforma per la Llengua fa 19 anys de treball incansable i efectiu a favor de la llengua catalana arreu dels territoris de parla catalana, també al País Valencià. Un aniversari que arriba amb l'entitat plenament consolidada i en una etapa de plena activitat i justament quan acaba de rebre dos nous premis a la seua trajectòria, el Premi Voluntariat 2012 en la categoria de vot popular i el premi Aina Moll i Marquès, concedit per l'Obra Cultural Balear.

Com a mostra de la seua imparable activitat arreu del territori, dissabte, 15 de desembre, la Plataforma per la Llengua tornarà a estar present a Castelló a la convocatòria de la plataforma Castelló per la Llengua, de la qual és membre. A més, el mateix dissabte, l'ONG celebrarà la reunió mensual de la seua Executiva a la ciutat de Castelló.