El Corte Inglés promet a la Plataforma per la Llengua incrementar l'ús del valencià en els seus establiments

La Plataforma per la Llengua País Valencià es reuneix amb l'empresa per demanar-li que millore diversos aspectes relacionats amb l'ús de la llengua en els centres comercials. L'empresa s'ha compromés a canviar la denominació "Otras lenguas" pel que fa als vocabularis i llibres en valencià als seus establiments i a augmentar la presència de la llengua en fullets, cartelleria, web o retolació.

El Corte Inglés de València s'ha compromès a millorar i incrementar l'ús del valencià en diversos aspectes de la comunicació i ubicació de productes a l'establiment. Així ho va expressar el cap del Departament de Comunicació i Relacions externes, Pau Pérez Rico, a Ferran Suay, membre del Consell Consultiu de la Plataforma per la Llengua País Valencià, i Àlvar Kuehn, portaveu de l'entitat, en una reunió que mantingueren el passat dimarts, 4 de desembre a València.

En la reunió es tractaren qüestions relatives a l'ús del valencià en el Corte Inglés, com ara la ubicació de vocabularis i llibres en valencià, que ara es troben en una secció anomenada "otras lenguas" (a València) o bé "idioma autonómico" (a Alacant), un aspecte que havia estat objecte de nombroses queixes rebudes per la Plataforma per la Llengua. També es va parlar de la falta d'ús del valencià en gran part de les accions comunicatives de l'empresa (fullets, cartelleria, retolació, web o etiquetatge de les marques pròpies, etc.).

L'empresa va mostrar una bona disposició a les peticions de la Plataforma per la Llengua i es va mostrar d'acord en que l'ús de la llengua pròpia forma part del conjunt de bones pràctiques empresarials, i que aporta un  valor afegit de proximitat amb els clients. La conversa es va traduir principalment en la voluntat de revisar -a l'alça- l'ús del valencià en cartelleria, fullets, retolació i web.

La Plataforma per la Llengua, amb una trajectòria de quasi vint anys de treball en favor de l'ús normal de la nostra llengua en tots els àmbits, també l'empresarial, considera que la bona recepció mostrada per El Corte Inglés a les seves propostes pot ser un bon exemple de com les bones pràctiques i la responsabilitat social corporativa també han d'incloure l'ús oral i escrit del valencià, de manera habitual i visible.