La Plataforma per la Llengua celebra la normalització de la toponímia valenciana a Google Maps

L'ONG del català valora positivament la rectificació de l'empresa californiana després de les queixes rebudes al respecte.

El popular programa Google Maps ha decidit rectificar i emprar els topònims oficials i propis del territori del País Valencià després de les demandes formulades per la Plataforma per la Llengua i l'Acadèmia Valenciana de la Llengua. Fins fa uns dies, la gran majoria de localitats del País Valencià apareixien en el popular servei de cartografia en línia de Google només en la forma castellana. En canvi ara, els noms de les localitats d'Alacant, València, Castelló de la Plana o Elx, per exemple, ja són en valencià.

L'ONG del català va adreçar-se a la delegació espanyola de l'empresa californiana a les darreries de 2011 després de la sobtada castellanització de bona part dels noms de les localitats i carrers de Catalunya i les Illes Balears. La resposta de la multinacional californiana fou que havia estat un error i que s'estaven fent els passos necessaris per arreglar la situació. A principis del 2012 la majoria de topònims de Catalunya i les Illes Balears ja tornaven a aparèixer en llengua catalana.

No obstant això, al País Valencià les denominacions de les principals localitats i un elevat nombre de carrers continuaven apareixent només en la forma castellana. La Plataforma per la Llengua va seguir demanant la normalització de la toponímia valenciana i l'Acadèmia Valenciana de la Llengua també va fer arribar a Google Maps una comunicació al respecte, adjuntant un extens informe amb el conjunt de dèficits detectats, i recordant a l'empresa californiana que és la institució encarregada de fixar els topònims del País Valencià.

La Plataforma per la Llengua valora molt positivament la normalització de la toponímia en el conjunt de territoris de parla catalana en el popular programa de Google i mantindrà una actitud vigilant i espera que la correcció de les denominacions toponímiques valencianes estiga completa.