Avui es durà a terme el VI Dictat Català d’Esparreguera

Es llegirà el Manifest de la II Setmana de la Llengua Catalana, que homenatja Martí Gasull.

Avui, dilluns 5 de novembre, a les 7 de la tarda, es durà a terme a l'edifici municipal de Can Pasqual, el VI Dictat Català d'Esparreguera, una activitat coorganitzada per la territorial de la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera.

El VI Dictat Català d'Esparreguera és un joc-concurs obert a totes les persones vinculades a aquesta vila del Baix Llobregat nord que premia el guanyador amb un viatge de cap de setmana per a dues persones a l'Alguer (Sardenya), el punt més llunyà i aïllat del domini lingüístic. El text de poc més de 100 paraules que es dictarà romandrà en secret fins al moment mateix de començar l'acte i forma part d'una obra de Pere Calders. L'acte s'emmarca en l'Any Sales Calders Tísner.

Teresa Barrios, de la Junta Executiva Territorial de la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera, donarà el premi al guanyador o guanyadora del dictat i llegirà el Manifest de la Segona Setmana de la Llengua Catalana, titulat Necessitem militants per la llengua, ara és l'hora de fer encara més feina, que homenatja Martí Gasull.

L'acte d'avui el presidirà la regidora de Política Lingüística, Núria Valldeperas, la directora del Centre de Normalització Lingüística Ca n'Ametller, Imma Pagès, i el president de la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera, Marc Piera.