La Plataforma per la Llengua denuncia l'incompliment de la llei en la retolació de topònims a les carreteres catalanes

La Plataforma per la Llengua denuncia l'incompliment de la llei en la retolació dels topònims propis catalans de zones com la Catalunya Nord, la Franja de Ponent i el País Valencià en les carreteres del Principat de Catalunya. L'organització ha analitzat més de setanta casos de castellanització i francesització dels topònims de la Catalunya Nord, la Franja de Ponent i el País Valencià en la senyalització de les carreteres catalanes, que ha resumit en un informe que va presentar el passat 9 de març en roda de premsa i que us podeu descarregar des d'aquest enllaç.

Cal recordar que l'article 2 del Decret 78/1991, de 8 d'abril (DOGC 1434, del 24), sobre l'ús de la toponímia, especifica que quan la retolació de les vies urbanes i interurbanes indiqui cap a un lloc de fora de Catalunya, el topònim corresponent ha de figurar en català si té forma tradicional en aquesta llengua.

L'informe també estudia la retolació incorrecta d'alguns d'aquests topònims en les comunicacions i anuncis per megafonia de la xarxa de ferrocarrils espanyols RENFE i de l'aeroport del Prat.

A la roda de premsa hi van intervenir el president de la Societat Onomàstica i membre del Consell Consultiu de la Plataforma per la Llengua, Albert Manent, el coordinador i portaveu de la Plataforma per la Llengua, Daniel Mundet i el coordinador de l'àrea de toponímia de la Plataforma per la Llengua i autor de l'estudi, Bernat Gasull.