La Plataforma per la Llengua es presenta a Viladecans

La territorial de la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera s'ha presentat aquest passat dissabte 20 d'octubre a Viladecans en els actes organitzats amb motiu del Correllengua de la població.

La presentació ha anat a càrrec d'Albert Buigues, membre de l'organització del Correllengua de Viladecans, que ha explicat el motiu de la xerrada i l'objectiu de difondre l'ONG del català en aquesta ciutat.

A continuació, Marc Piera, president de la territorial del Baix Llobregat-Esparreguera, ha repassat tots els àmbits en què treballa la Plataforma per la Llengua, posant exemples de les diferents actuacions. Després, a demanda del públic assistent, ha donat indicacions per a poder viure plenament en català en una zona amb uns índexs de catalanització baixos. Per acabar, els assistents han presentat els seus dubtes i les seves opinions a l'entorn de l'ús social de la llengua en diferents àmbits d'aquesta comarca.

S'han constatat, això sí, les ganes de col·laborar amb la Plataforma per la Llengua per tirar endavant iniciatives que promoguin l'ús social del català com a llengua de cohesió social.