Un nou consell consultiu format per intel·lectuals i representants de la societat civil assessorarà la Plataforma per la Llengua en els seus programes al País Valencià

Un Consell Consultiu format per persones de referència en el treball i la promoció del valencià avalarà la feina de la Plataforma per la Llengua al País Valencià i assessorarà l'entitat sobre els diferents programes de treball. Aquest Consell està format per intel·lectuals i persones referents del món sindical, universitari i associatiu valencià. El composen noms com Anna Esteve, Maria Josep Cuenca, Rosanna Cantavella, Ferran Suay, Abelard Saragossà, Marc Candela, Ernest Querol, Dariana Groza, Manel Carceller o Toni Royo.

Amb la composició del Consell Consultiu, la Plataforma per la Llengua País Valencià vol obrir l'entitat a la societat valenciana i comptar amb el coneixement i l'experiència de persones que treballen per la llengua des de diferents disciplines, formacions I sensibilitats. La Plataforma per la Llengua País Valencià reconeix i agraeix a tots els membres del nou Consell la implicació que suposarà formar part del seu projecte. Un projecte que és de tots i de totes, perquè el valencià, varietat del català pròpia del País Valencià, és cosa de tots i de totes. El nou Consell Consultiu es va reunir oficialment per primer cop dissabte passat a València.

La Plataforma per la Llengua País Valencià va nàixer l'any 2001 amb l'objectiu de fomentar l'ús social del valencià i garantir la presència de la nostra llengua en tots els àmbits com a vehicle transmissor de comunicació i integrador amb altres llengües. L'entitat va nàixer per tant per promoure el valencià com a eina de cohesió social. En aquest sentit, la promoció del valencià ha de tenir en compte per força altres entitats, projectes o persones, que des dels seus respectius àmbits també treballen de manera constructiva per la normalització de la nostra llengua.