La Plataforma per la Llengua s’incorpora a l’organització del VI Dictat Català d’Esparreguera

La Plataforma per la Llengua donarà el premi d'un viatge a l'Alguer (Sardenya) per promoure el coneixement de l'indret més llunyà del domini lingüístic. El Dictat Català és una activitat lúdica que es proposa a la població d'Esparreguera com un concurs per esbrinar qui és capaç d'escriure un text amb les mínimes errades ortogràfiques possibles.

La territorial de la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera s'ha incorporat a l'organització del Dictat Català d'Esparreguera, que rep el suport també de l'Ajuntament d'Esparreguera i del Consorci per a la Normalització Lingüística.

L'acte s'emmarcarà en l'Any Sales Calders Tísner i alhora en la Segona Setmana de la Llengua Catalana a Esparreguera. Una altra novetat d'enguany és que s'ha fet públic l'autor del text que es dictarà: el text pertany a una obra de Pere Calders. El Dictat Català és una activitat lúdica que es proposa a la població d'Esparreguera com un concurs per esbrinar qui és capaç d'escriure un text amb les mínimes errades ortogràfiques possibles.

La Plataforma per la Llengua premiarà el guanyador del concurs, que s'emportarà un viatge a l'Alguer (Sardenya) de cap de setmana per a dues persones. L'objectiu és donar a conèixer l'indret més llunyà del domini lingüístic català i reforçar el prestigi de la llengua catalana com una llengua de cultura i de comunicació arreu del territori on es parla.

També hi ha 20 premis més que consisteixen en subscripcions anuals gratuïtes a revistes de l'APPEC (Associació de Publicacions Periòdiques en Català) i a la revista local 777 Comunica i un exemplar del Diccionari de la Llengua Catalana de l'Institut d'Estudis Catalans per a l'alumne dels cursos de català per a adults d'aquesta vila que tingui menys errades. Aquests premis els atorga el Servei Local de Català d'Esparreguera.

El VI Dictat Català d'Esparreguera compta, a més, amb la col·laboració de Ràdio Esparreguera i de l'agència de viatges Terres Llunyanes.