L'Ajuntament de Mataró aprova una moció de la Plataforma per la Llengua a favor del cinema en català

El ple municipal de l'Ajuntament de Mataró (Maresme) va aprovar el passat 12 de gener una moció a favor del cinema en català redactada per la Plataforma per la Llengua. El text, que va ser aprovat per tots els grups representats al consistori, insta a l'Ajuntament a fomentar l'avenç de l'ús social del català, dins dels seus àmbits competencials, respecte l'exhibició de les versions doblades o subtitulades al català de les pel·lícules. Els primers resultats ja han arribat, amb el compromís dels cinemes Òscar de la localitat de programar una sessió mensual de cinema infantil en català.

Segons el conveni, l'Ajuntament de Mataró es compromet a comunicar aquest acord a les sales d'exhibició del municipi i a expressar-los la voluntat que les sales d'exhibició de Mataró exhibeixin les versions catalanes de les pel·lícules, i també a adreçar-se als establiments de venda de vídeos i DVD del municipi sol·licitant-los que tinguin a disposició del públic els productes en català, com a mínim amb les mateixes condicions d'exposició i publicitat que les versions castellanes.

A més, l'Ajuntament es servirà sempre que sigui possible de pel·lícules parlades o subtitulades en català quan organitzi o promogui projeccions públiques de cinema de films no parlats originalment en les llengües oficials de Catalunya.

Durant el plenari, els grups municipals van donar la paraula a la representant de la Plataforma per la Llengua Neus Pujol, que va exposar les raons de la presentació de la moció.

Els primers resultats ja han arribat. El Patronat Municipal de Cultura ja ha anunciat la signatura d'un conveni amb els cinemes Òscar per programar una sessió mensual de cinema infantil en català.

Podeu descarregar-vos el text íntegre de la moció.

Documents relacionats