L’Ajuntament i la direcció de Ràdio Sabadell es comprometen que el català continuï sent la llengua d’ús habitual i de cohesió social a l’emissora municipal

Representants de les entitats de defensa de la llengua de Sabadell, la Coordinadora d'Associacions per la Llengua catalana (CAL), Òmnium Sabadell i la Plataforma per la Llengua Vallès Occidental, es van reunir ahir amb el regidor de Cultura de l'Ajuntament de Sabadell, el Sr. Juan Carlos Sánchez, i amb el director de Ràdio Sabadell, el Sr. Marc Sabater, per debatre diversos punts referents al Contracte Programa amb la Societat Gestora Comunicacions Audiovisuals de Sabadell, és a dir, l'encàrrec que l'Ajuntament li fa a Ràdio Sabadell per desenvolupar el servei públic de ràdio municipal.

En concret, les tres entitats van mostrar la seva preocupació davant la possibilitat que el nou Contracte Programa no prioritzés el català com a llengua vehicular i d'ús habitual a la ràdio municipal.

Durant la reunió, el regidor de Cultura va exposar que la voluntat del govern municipal no és la d'incrementar la programació en llengua no catalana de Ràdio Sabadell, ni tampoc fer cap canvi en aquest sentit. Alhora, va garantir a les tres entitats que la ràdio continuarà amb els mateixos criteris lingüístics que s'han aplicat des de la seva creació. Així, el Sr. Juan Carlos Sánchez, davant la inquietud mostrada per les entitats tant pel text tan genèric -àdhuc ambigu- del Contracte Programa, com per algunes manifestacions fetes durant el decurs del ple municipal i que qüestionaven el català com a llengua vehicular, s'ha compromès a incloure un nou punt al contracte que serveixi per deixar clar que el català és i continuarà sent la llengua vehicular a la ràdio municipal de Sabadell. Concretament, un punt que remarqui que cal "prioritzar el català com a llengua d'ús habitual i de cohesió social a la programació de Ràdio Sabadell".

Les tres entitats valoren positivament la voluntat de l'Ajuntament i de la direcció de Ràdio Sabadell per fer del català llengua d'ús habitual a la radio municipal, però asseguren que vetllaran pel compliment d'aquest compromís.