El llibret, elaborat per la Plataforma per la Llengua, vol ser una eina de suport per guiar les empreses per tal que incorporin el catala? en totes les seves pra?ctiques i comunicacions, com un acte de responsabilitat social corporativa pero? tambe? per raons purament comercials. Es tracta de donar la ma?xima qualitat en l’atencio? al client i de tenir en compte el pes especi?fic del consumidor catala?. E?s a dir, el catala? e?s rendible econo?micament i afavoreix la qualitat del servei. En 52 pa?gines, al manual s’hi explica la normativa vigent sobre llengua als diversos territoris de parla catalana i es fan propostes de bones pra?ctiques per a?mbits. Aixi?, per exemple, hi ha capi?tols sobre atencio? oral i escrita, etiquetatge, cata?legs, megafonia, publicitat, retolacio?, webs, contractes, factures, relacions internes a l’empresa, etc.
La publicacio? fa un repa?s de diverses dades que mostren la fortalesa del catala? a nivell internacional i sobre la importa?ncia del mercat catala? i tambe? s’hi inclouen diversos capi?tols explicatius sobre les raons per fer servir el catala?, sobre com cal aplicar la normativa, sobre que? fer davant les actituds reticents al seu u?s, i tambe? altres dubtes que l’empresa es pot plantejar a l’hora de fer una bona pra?ctica.
S’han editat 4.000 exemplars del manual, que s’ha comenc?at ja a distribuir entre les diverses empreses, administracions i organitzacions empresarials que han col·laborat en l’edicio? de la publicacio?: Embotits La Selva, la Direccio? General de Poli?tica Lingu?i?stica de la Generalitat de Catalunya, la regidoria de Dona i Drets Civils de l’Ajuntament de Barcelona, el Consorci per a la Normalitzacio? Lingu?i?stica, el Consell General de Cambres de Cambres de Catalunya, la Pimec, la Confederacio? de Comerc? de Catalunya, la Fundacio? Cecot Persona i Treball i les cambres de comerc? de Girona i Lleida. Tambe? se n’ha fet una versio? redui?da en format desplegable de la qual se n’han impre?s 1.000 exemplars me?s.
A l’acte hi han intervingut els segu?ents ponents:
Hble. Sr F. Xavier Mena, Conseller d’Empresa i Ocupacio? de la Generalitat de Catalunya
Sra. Yvonne Griley, Directora General de Poli?tica Lingu?i?stica de la Generalitat de Catalunya
M. Hble. Sr. Joan Rigol, ex-president del Parlament de Catalunya
Sr. Artur Carulla, vice-president del Cercle d’Economia
Sr. O?scar Escuder, president de la Plataforma per la llengua
I tambe? les organitzacions empresarials segu?ents:
Consell General de Cambres de Catalunya (Sr. Jaume Fa?brega)
CECOT (CECOT (Sra. Anna Delclo?s)) •
Confederacio? del Comerc? de Catalunya (Sr. Miquel A?ngel Fraile)
Fundacio? Vincle (Sr. Marc Monra?s)
I els segu?ents empresaris, moderats pel Sr. Carles Prats, periodista, que mostren exemples de bones pra?ctiques lingu?i?stiques a l’empresa:
Embotits La Selva (Sr. Xavier Alberti?)
RACC (Sr. Josep Mateu)
Galetes Trias (Sra. Maria Trias)
Moritz (Sr. Albert Castellon)