Acció als cinemes Cinesa de Mataró per reclamar més còpies en català de la nova entrega de <v>Harry Potter</v>

Representants de la Plataforma per la Llengua van protagonitzar ahir al vespre una acció de protesta davant els cinemes CINESA de Mataró, al centre comercial Mataró Parc, amb l'objectiu de denunciar la greu discriminació que pateixen els espectadors catalans davant l'estrena cinematogràfica de la nova entrega del personatge Harry Potter, Harry Potter i el calze de foc. L'acció tenia com a objectiu reclamar que almenys la meitat de còpies que s'exhibeixen als Països Catalans d'aquesta pel·lícula siguin en llengua catalana, tant pel que fa al doblatge com a la subtitulació

Durant l'acte, una trentena de persones es van concentrar davant de les taquilles dels cinemes, on no s'exhibeix ni una còpia de la pel·lícula en català, i van desplegar pancartes demanant igualtat per al català en el cinema.

En l'acte hi va participar l'Èric Bertran, el jove de Lloret que va ser acusat de terrorisme per demanar l'etiquetatge en català a diverses empreses, i que va llegir un escrit denunciant aquesta discriminació lingüística.

Actualment, només una de cada sis còpies de la pel·lícula que s'exhibeixen als cinemes de Catalunya estan doblades al català. Cal remarcar que la direcció dels cinemes Cinesa va posar obstacles a l'acció i va demostrar una actitut poc respectuosa amb la llengua catalana.