La Plataforma per la Llengua i WICACC demanen a IKEA que introdueixi el català al web i en les instruccions dels productes

La Plataforma per la Llengua i WICACC (Webmàsters Independents en Català, de Cultura i Àmbits Cívics) han enviat cartes a la seu internacional d'IKEA i a les botigues de la multinacional sueca a Catalunya demanant que introdueixin el català en les instruccions dels productes i en el web corporatiu.

Les entitats demanen a la multinacional sueca el mateix tracte lingüístic que la resta de comunitats lingüístiques mitjanes d'Europa, i per tant, demanen a IKEA que els prospectes dels seus productes siguin també redactats en llengua catalana. Actualment, les informacions dels productes IKEA estan disponibles en més de 30 llengües, algunes amb menys parlants que el català. Tot i així, la presència del català en aquestes instruccions continua sent nul·la.

Per les entitats aquests dèficits en matèria lingüística de la multinacional sueca representen una manca de respecte envers els drets lingüístics dels consumidors, però també un incompliment de l'article 128-1 de la Llei 22/2010 del Codi de Consum, que estableix que les informacions necessàries per al consum, l'ús i el maneig adequat dels béns i serveis han d'estar també en llengua catalana, i així ho han fet saber a la companyia sueca.

De manera complementària, també s'ha demanat a la multinacional sueca que implementi una versió en català del lloc web corporatiu. Actualment hi ha operatives 22 versions lingüístiques per Europa del web corporatiu, entre elles llengües amb un nombre inferior de parlants que el català, tal com el maltès, l'islandès, el danès, el noruec, el finès o l'eslovac. A més a més, en altres països multilingües el web d'IKEA respecta escrupolosament els drets lingüístics dels consumidors; en el cas de Bèlgica ofereix versions en neerlandès i francès, i en el cas de Suïssa hi ha versions en alemany, francès i italià. En canvi, en el cas del web destinat a Espanya, un dels estats més multilingües d'Europa, només s'ofereixen les informacions en llengua castellana.

Des de la Plataforma per la Llengua i WICACC s'espera que ben aviat la multinacional sueca faci els canvis pertinents per assegurar que els consumidors catalans rebin el mateix tracte lingüístic que la resta de consumidors europeus.