Un estiu intens

Aquest ha estat un estiu intens per a la territorial del Maresme de la Plataforma per la Llengua.

Malgrat que el temps ens ho va posar difícil, vam poder projectar les pel·lícules de les tres sessions del cicle Cine pícnic a la platja d'Arenys (Els homes que miraven fixament a les cabres, Planet 51 i Viatge màgic a l'Àfrica). Els assistents van poder sopar mentre veien les pel·lícules ajaguts a la sorra de la platja.

Durant aquests mesos també hem organitzat interessants conferències, com ara "El català a internet", amb en Joan Soler i Martí, "El català a l'Alguer, present i futur", amb l'Andreu Bosch i Rodoreda, i "Un món de llengües", amb la Maria Carme Junyent.

Apart, diversos escriptors ens han presentat els seus llibres. L'Elisenda Albertí va presentar Dames, reines, abadesses. Divuit personalitats femenines a la Catalunya medieval i en Víctor Alexandre, Cor de brau. David Pagès i Cassú va venir a parlar-nos del seu llibre 500 raons per parlar català, mentre que Matthew Tree ens va explicar Com presentar aquest país als estrangers.

Després d'anys de no celebrar-se, la Flama del Canigó va tornar a circular per Canet de Mar amb la col·laboració de la secció local de la Plataforma per la Llengua. I, parlant de foc, aquest estiu vam poder tornar a gaudir amb el "Correfoc per la Llengua", on petits i grans van córrer al costat dels diables.

Arran de la sentència del Tribunal Superior de Justícia, des de la Plataforma per la Llengua Maresme hem donat suport a les concentracions que es van organitzar davant dels ajuntaments i hem fet difusió entre tots els mitjans de comunicació comarcals de la campanya per donar a conèixer la importància de mantenir el sistema educatiu actual, reconegut internacionalment.

A més a més, hem penjat cartells de la campanya "Si us plau, parla'ns en català" a les cartelleres municipals i als espais destinats a aquest fi, per tal de promoure l'ús del català amb els nouvinguts.

Per acabar d'arrodonir la feina feta aquest estiu, cal esmentar també les següents accions: vam portar l'exposició "Obre't en català!" a Vilassar de Dalt; vam muntar una taula informativa a la Fira de les Cireres d'Arenys de Munt; vam distribuir el desplegable "Benvinguts a Catalunya" a les oficines municipals de turisme de la comarca i, conjuntament amb la JERC del Maresme, es va repartir entre els turistes de l'Alt Maresme. Tot això sense oblidar les ofrenes florals amb motiu de la Diada Nacional de Catalunya.