La Plataforma per la Llengua, a la Universitat Catalana d'Estiu de Prada de Conflent

El passat dia 19 d'agost, com en edicions anteriors, la Plataforma per la Llengua va ser present a la Universitat Catalana d'Estiu de Prada de Conflent. Teresa Casals i Mireia Plana van presentar la conferència "Una llengua, un poble. Conseqüències lingüístiques de la sentència del Tribunal Constitucional".

Després d'una primera introducció en què es va parlar sobre el que representen per al nostre país la llengua i l'escola dins d'aquest context general, vam enumerar els punts més importants en què incideix la sentència i les conseqüències que se'n poden derivar, la majoria de les quals són negatives per a la permanència del català com a llengua vehicular en els centres educatius catalans. La sentència buida de sentit el concepte de llengua pròpia i equipara a tots els efectes i en tots els àmbits la presència del català i del castellà, amb la qual cosa, essent com és el català la llengua més feble pel que fa a l'ús i a la presència a la societat, la pot condemnar a desaparèixer en aquells centres on l'alumnat sigui preferentment castellanoparlant d'origen.

A preguntes dels assistents, les representants de la Plataforma van exposar també quines actuacions du a terme l'entitat per lluitar contra aquesta situació, que consisteixen a reforçar les accions informatives adreçades principalment a pares i mares i a personal docent i d'administració sobre les conseqüències de l'aplicació de la sentència, i a difondre la idea que el català ha de ser a Catalunya la llengua comuna, la que ha d'unir les persones que viuen al país independentment de la llengua d'origen. Cal tenir en compte que avui, a Catalunya, ja hi ha parlants de més de 250 llengües.

Un cop acabada la ponència, la Plataforma per la Llengua va fer una intervenció a Ràdio Arrels, emissora catalana del nord.