La Plataforma per la Llengua edita un fulletó en català i anglès per donar a conèixer la llengua i cultura catalanes als turistes aquest estiu

El material porta per títol Benvinguts a Catalunya i té l'objectiu d'apropar el català als estrangers i nouvinguts que visiten casa nostra i despertar el seu interès envers la nostra llengua. En el llibret s'explica la posició internacional del català i s'enumeren diverses dades estadístiques que demostren que el català és una llengua plenament viva i amb un pes important.  Se n'han editat 5.000 exemplars, que es distribuiran durant tot l'estiu per les principals zones turístiques del país.

27 de juliol de 2011.- Aprofitant la temporada alta d'estiu, la Plataforma per la Llengua ha editat un nou recurs, el fulletó desplegable Benvinguts a Catalunya: un país i una llengua per descobrir, que té l'objectiu de donar a conèixer la llengua i la cultura catalanes als estrangers i nouvinguts que visiten Catalunya i despertar-los-en l'interès, per tal que la seva estada sigui enriquidora i, alhora, respectuosa amb l'entorn. Així mateix, amb aquest nou material pretenem aportar coneixement i valor a la llengua i la cultura catalanes en l'àmbit internacional. Podeu descarregar-vos la versió en PDF del material a: www.plataforma-llengua.cat/estudis/interior/85.

El material és un desplegable en català i anglès i que conté parts traduïdes en altres llengües com l'alemany, el francès o el castellà que presenta elements bàsics de la llengua i cultura catalanes i mira d'explicar als visitants que venen a casa nostra durant els mesos d'estiu les particularitats culturals i lingüístiques del nostre país. En el llibret s'enumeren, per exemple, diverses dades estadístiques que demostren que el català és una llengua plenament viva i amb un pes considerable a nivell internacional: com ara que actualment compta amb uns 9 milions de parlants, superant o igualant en nombre de parlants a llengües com el danès, el suec o el grec; que és llengua oficial d'una àrea demogràfica que abraça uns 11,5 milions d'habitants; que ocupa el 19è lloc a Internet en pàgines web per parlant; o que és la 22a llengua més traduïda en versió original en el món editorial.

El desplegable també inclou la descripció d'alguns dels trets culturals i folklòrics del país, com els castells, els diables o algunes danses tradicionals catalanes, i un petit vocabulari bàsic en català.

El material ha estat elaborat per la Plataforma per la Llengua i la Fundació Vincle, amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya i el suport de la Diputació de Tarragona i la Universitat Rovira i Virgili. Se n'han editat 5.000 exemplars, que es distribuiran durant el que queda d'estiu per diversos indrets de Catalunya, especialment per les zones més turístiques i de més afluència de persones nouvingudes. L'entitat ha començat ja a repartir els fulletons, a través de les seves delegacions territorials, per hotels, oficines de turisme, ajuntaments i centres turístics de tot el país.

Podeu descarregar-vos la versió en PDF del material al web de la Plataforma per la Llengua: www.plataforma-llengua.cat/estudis/interior/85.