La Plataforma per la Llengua, amb el cinema en valencià i la campanya “Viure en valencià!”

La Plataforma per la Llengua País Valencià inicia la campanya "Viure en valencià!" i col·labora amb l'organització d'un cicle de cinema en valencià amb la coordinadora de Mestres de la Safor.

Al cinema de la platja de la localitat de Miramar, a la Safor, es projectarà cada dia, entre l'11 i el 15 de juliol, una pel·lícula en valencià. Aquesta activitat s'emmarca en les activitats d'estiu de la Coordinadora de Mestres de la Safor, que compta amb la col·laboració de la Plataforma per la Llengua.

A més, de l'11 al 23 de juliol tindrà lloc la campanya "Viure en valencià!", adreçada a comerços, establiments de restauració, i especialment al turisme que es desplaça a les comarques centrals del País Valencià. Els objectius són sensibilitzar el sector econòmic de la restauració dels avantatges i la qualitat que suposa tenir tota la cartelleria en valencià; i informar el sector turístic de la realitat lingüística.

La campanya consistirà en quatre passejades els dies 11, 16, 18 i 23 de juliol als llocs principals de les comarques de la Safor i la Marina, en què es distribuiran tríptics informatius i adhesius de la Plataforma per la Llengua, i en entrevistes amb els i les responsables de comerços i restaurants.

La campanya "Viure en valencià!" és el tercer estiu que s'organitza. Allò més important és la visibilitat de la importància de l'ús del valencià entre el sector turístic i en l'activitat comercial, com a millora de l'atenció al client i de la responsabilitat social.