La Plataforma per la Llengua convoca a manifestar de nou el rebuig a les recents propostes sobre l’ensenyament en valencià

Des de la Plataforma per la Llengua us animem a participar en la mobilització que la comunitat educativa i la societat en general prepara per al proper dissabte 18 de juny en protesta pel nou Decret anunciat pel Govern valencià, que posa punt i final als programes d'ensenyament en valencià i a la immersió lingüística. D'altra banda, la Plataforma per la Llengua País Valencià organitza el proper dimecres, 22 de juny, un acte informatiu a la Universitat de València.

El Govern valencià, a través del seu Conseller d'Ensenyament, Alejandro Font de Mora, anuncià el passat 30 de maig l'esborrany d'aquest Decret, que preveu l'existència d'una sola línea, integrant els dos idiomes oficials i la llengua estrangera. D'aquesta manera, segons s'ha afirmat, el model actual de línies, -en valencià i en castellà- progressivament s'anirà adaptant a un de sol.

La Plataforma per la Llengua entén que aquesta proposta és totalment regressiva pel redreçament de la situació del valencià, i és per això que us animem a participar a la mobilització del proper dissabte 18 de juny en protesta pel nou Decret. La manifestació serà a les 18 hores a la Plaça Sant Agustí de València, i està convocada per la Plataforma per l'Ensenyament públic i en valencià, amb el lema "Per un ensenyament públic de qualitat. No a les retallades, sí al valencià!".

En aquesta línia, la Plataforma per la Llengua organitza el proper dimecres 22 de juny un acte informatiu a la Universitat de València amb representants de les principals entitats de l'ensenyament i pel valencià. Serà a les 17 hores al Saló d'actes del Col·legi Major Lluís Vives.