La Plataforma per la Llengua presenta Somescola.cat a la URV

El passat 16 de maig va presentar-se a la Universitat Rovira i Virgili el projecte de la coordinadora d'entitats Somescola.cat, que sorgeix arran de les sentències del Tribunal Suprem espanyol que qüestionen el paper del català com a llengua vehicular de l'ensenyament a Catalunya. Somescola.cat agrupa el conjunt d'entitats cíviques, culturals i educatives en suport d'una escola catalana en llengua i continguts i en defensa del model de cohesió social que aquesta representa. Veieu aquí la crònica de la presentació pública a nivell nacional de la coordinadora

Així, Martí Gasull -per part del Secretariat de la Plataforma per la Llengua-, Teresa Casals -de l'àrea d'Educació i universitats de l'entitat- i Francesc Marco -coordinador territorial i membre de l'Executiva- van intercanviar punts de vista amb Maria Bargalló, Vicerectora d'Estudiants i Comunitat Universitària i presidenta de la Comissió de Política Lingüística de la universitat al voltant de la situació actual de la llengua al món educatiu i de les noves perspectives i reptes del català en l'àmbit universitari. La Plataforma per la Llengua fa una valoració positiva de la recepció per part de la màxima representant de la Comissió de Política Lingüística de la universitat.