L’anunci que s’eliminarà la línia d’ensenyament en valencià és un atac molt greu a la normalitat de l’ensenyament en la nostra llengua

El Govern valencià, a través del seu Conseller d'Ensenyament, Alejandro Font de Mora, va anunciar ahir l'esborrany de decret que preveu l'existència d'una sola línea integrant els dos idiomes oficials i la llengua estrangera. D'aquesta manera, segons s'ha afirmat, el model actual de línies, -en valencià i en castellà- progressivament s'anirà adaptant a un de sol. La Plataforma per la Llengua País Valencià entén que aquesta proposta és totalment regressiva amb el redreçament de la situació del valencià, i va en direcció oposada als objectius que, segons el Govern, es volen aconseguir. L'entitat exigeix una rectificació immediata al Conseller d'Ensenyament valencià.

La Plataforma per la Llengua aposta fermament per un plurilingüisme a les aules, però entès en la línia del que afirmen el sindicat majoritari de treballadors i treballadores de l'ensenyament al País Valencià, l'STE-PV, i tots els agents socials aglutinats a la ‘Plataforma Sí al valencià', o també com més recentment afirmaren els experts de la Unitat per l'Educació Multilingüe de la Universitat d'Alacant. En tots aquests casos s'aposta per tot el contrari: aprofundir en la immersió lingüística per a millorar el plurilingüisme. Aquest plantejament ha rebut el recolzament de les universitats, partits polítics, sindicats educatius, associacions de pares i mares i la major part del sector educatiu.

La Plataforma per la Llengua demana una rectificació immediata de l'anunci fet pel Govern valencià al respecte de l'ensenyament en valencià. La llengua i els criteris pedagògics i de qualitat són els que han de definir l'ensenyament en valencià. D'acord a aquests criteris, sols s'entén una rectificació.