La campanya "Si us plau, parla'm en català", a Reus

La campanya "Si us plau, parla'm en català", iniciada per la Plataforma per la Llengua l'any 2008, arriba a Reus per sensibilitzar els catalanoparlants perquè no canviïn de llengua.

El passat dimecres 3 de novembre a les vuit del vespre va tenir lloc, a la Biblioteca Central Xavier Amorós de Reus, l'acte de presentació dels nous vídeos de la campanya "Si us plau, parla'm en català". La campanya, engegada a Osona per la Plataforma per la Llengua l'any 2008, està protagonitzada per persones nouvingudes que parlen català encara que no sigui la seva primera llengua i que pretenen sensibilitzar els catalans de la necessitat de no canviar de llengua.

Diversos organismes de Reus i del seu àmbit d'influència -el Centre de Normalització Lingüística de l'Àrea de Reus Miquel Ventura, el Pla Educatiu d'Entorn a Reus i Òmnium Cultural Baix Camp- s'han coordinat, en el marc de la Comissió d'Acolliment Lingüístic de la ciutat de Reus, i han aportat a aquesta campanya 20 testimonis més de llocs tan diversos com el Senegal, la Xina, el Marroc, Polònia, l'Índia, França, Rússia... i que ara viuen al Priorat, Cambrils o Reus.

El web de campanya on es poden veure els protagonistes és www.parlacatala.cat.