La Plataforma per la Llengua considera un greu atac a la llengua catalana la negativa del Govern espanyol a tramitar la ILP en favor de TV3 al País Valencià

L'entitat exigeix al Govern espanyol la retirada d'aquesta petició per possibilitar la lliure circulació de les emissions en català per tot el nostre àmbit lingüístic

La Plataforma per la Llengua manifesta la seua sorpresa i la seua indignació davant de la decisió del Govern espanyol de demanar al Congrés dels Diputats la no acceptació de la Iniciativa Legislativa Popular (ILP) que permetria la lliure circulació de les emisssions en català per tot el nostre àmbit lingüístic i, en conseqüència, la lliure recepció de TV3 i la resta de canals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals per tot el País Valencià.

L'entitat exigeix al govern espanyol la retirada d'aquesta petició, sense cap excusa econòmica. La llibertat d'expressió, més de 600.000 persones i 200 entitats i el català com a llengua als mitjans de comunicació bé s'ho mereixen.

La Plataforma per la Llengua no entén aquesta negativa del Govern espanyol, que vol impedir per primera vegada que les Corts espanyoles debatisquen una ILP que ha reunit amb escreix el nombre de signatures exigides per la llei, i continua recolzant els tres objectius amb els quals des d'un principi es va presentar la ILP per part d'Acció Cultural del País Valencià (ACPV): Legalitzar l'emissió de TV3 al País Valencià, reconèixer l'existència d'altres llengües (a banda del castellà) a l'Estat espanyol i l'existència d'un territori de llengua catalana i admetre l'àmbit cultural i de comunicació català que permeta l'intercanvi d'emissions de tots els mitjans en la mateixa llengua sense cap acord previ de reciprocitat.

En aquest sentit, emplacem les diferents forces polítiques a posicionar-se sobre aquest tema, i a exigir al Govern espanyol la retirada del veto a la ILP i possibilitar el debat d'aquesta ILP Televisió sense Fronteres.