Estudis i publicacions ← Altres entrades

- Drets lingüístics i administracions públiques - Informes i Documents

Compromís dels candidats a les eleccions al Parlament Europeu per defensar la llengua a les eleccions europees del 2019

Durant els mesos de març i abril, la Plataforma per la Llengua ha proposat un seguit de compromisos als partits polítics que concorren a les eleccions europees per tal de millorar la situació de la llengua catalana i els drets dels seus parlants.

En aquest context, i tot i que la iniciativa legislativa a la UE és essencialment competència de la Comissió Europea, els nostres representants electes al Parlament Europeu tenen una responsabilitat decisiva a l'hora de defensar activament la llengua catalana en els 5 anys de la legislatura. El redactat final de les diferents directives i reglaments pot suposar un impuls o un fre per al català i el seu paper pot esdevenir decisiu en la defensa dels catalanoparlants. Finalment, cal no oblidar els reptes pendents d'aconseguir el dret de poder fer servir el català a l'Eurocambra i, especialment, l'oficialitat del català a la UE.