Eines i recursos

La Plataforma per la Llengua ofereix una sèrie d'eines i recursos gratuïts (guies didàctiques, estudis i publicacions diverses, tríptics, adhesius, etc) que tenen com a principal objectiu treballar l'ús social del català en àmbits específics.

• Enllaços a webs d'interès

El web de la Plataforma per la Llengua ofereix tot un llistat d'enllaços als webs d'entitats i empreses vinculades amb la llengua catalana, així com a serveis i recursos públics i privats relacionats amb la llengua.

• Adhesius de sensibilització

La Plataforma per la Llengua edita cada any milers d'adhesius de sensibilització per tal de promoure l'ús i la presència del català en tots els àmbits. Vegeu-ne els dissenys.

• Recursos jurídics en llengua catalana

La Plataforma per la llengua ofereix un recull d'eines per a poder treballar en la nostra llengua i superar els obstacles de la falta de plantilles i documents en català i el baix domini del llenguatge jurídic català i del seu vocabulari. A la secció recursos jurídics en llengua catalana s'hi poden trobar diccionaris terminològics i correctors lingüístics, plantilles i formularis, legislació en català i també manuals i guies temàtiques per a poder treballar en català.

• Estudis, informes i publicacions

La Plataforma per la Llengua disposa d'una àmplia experiència en la realització d'estudis sobre l'ús del català en diversos àmbits de la societat: el món empresarial, el cinema, la retolació de la toponímia en les carreteres o l'acollida lingüística als col·lectius de persones immigrades. Consulteu els nostres estudis i publicacions.

• Vocabularis per a la restauració

La Plataforma per la Llengua i la Fundació Vincle han creat un nou recurs en línia per millorar la utilització del català en el sector de la restauració. Es tracta d'un projecte amb dues parts: d'una banda, es posa en marxa una aplicació audiovisual pensada perquè el personal de restaurants, bars i granges pugui aprendre de manera ràpida i àgil els termes més freqüents en català relacionats amb la seva feina i saber-ne la pronúncia. De l'altra, també s'han distribuït entre els treballadors del sector petites guies bàsiques de conversa de butxaca en 5 llengües.

• Exposicions

Disposem d'un catàleg d'exposicions de sensibilització lingüística que posem a disposició d'entitats i institucions qui hi puguin estar interessades. El format i el contingut de les exposicions fa que siguin de fàcil transport i ubicació.