Els nostres articles d'opinió ← Altres articles

La Xarxa Europea de les Llengües i Catalunya

Rosa de les Neus Marco

Des de la Plataforma per la Llengua vam participar a l'Assemblea General de l'European Language Equality Network (ELEN), que aquest 2017 va tenir lloc a València els dies 10 i 11 de novembre.

ELEN és una xarxa europea d'entitats i institucions que vetllen per les llengües minoritzades o no oficials als països de la Unió Europea, i que representa quaranta-quatre llengües de divuit estats. Nosaltres, com a Plataforma per la Llengua, hi tenim una vicepresidència des del 2016.
Durant l'Assemblea de 2017 vam presentar una resolució a favor dels drets civils i lingüístics a Catalunya, concretament a favor de l'escola catalana i del sistema d'immersió lingüística, i apel·làvem l'Estat espanyol i la Unió Europea a respectar i garantir els drets civils i polítics a Catalunya. La resolució, que es va aprovar per unanimitat, l'enviarem a representants de les institucions europees.

De la mateixa manera, també durant les converses mantingudes al llarg de l'Assemblea, les diverses entitats ens anaven manifestant la seva perplexitat pels fets de l'1 d'octubre i ens donaven suport en la defensa dels principis democràtics. Per això considerem que aquest és un pas endavant del compromís de part de la societat civil europea amb la situació política actual.