Els nostres articles d'opinió ← Altres articles

Les adhesions al referèndum

Francesc Marco

Aquest divendres, el Pacte Nacional pel Referèndum evidenciarà la força i la necessitat del referèndum com a instrument polític de la democràcia.

Així, el 19 de maig al vespre, al Palau de Congressos de Catalunya durem a terme un acte obert on es mostraran els amplis suports rebuts al Referèndum previst per aquest setembre (també n'hi haurà d'estatals i d'internacionals!).

L'acte es va dissenyar fa pocs dies, el divendres 5 de maig, en una trobada celebrada en una escola pública de Ciutat Vella. Com en el cas de la cita del 30 de març al Centre Cívic de la Barceloneta, el teixit associatiu del Pacte -sense els partits polítics ni les institucions- es van trobar per valorar les actuacions de les darreres setmanes i actualitzar els posicionaments de cara als pròxims passos.

Participació ciutadana. Amb l'objectiu de recollir suports al manifest del Pacte, durant les darreres setmanes s'han desplegat parades i voluntaris per tot el territori. Així, des del bullici cultural de Sant Jordi, fins a l'1 de maig, en el marc de les mobilitzacions dels principals sindicats, milers i milers de persones -un mínim de 400.000, però segurament més- van plasmar la seva signatura a un manifest que reclama solucions polítiques als problemes polítics.

Suport internacional. A més dels suports individuals i d'entitats de casa nostra, el Pacte també té el propòsit d'aconseguir adhesions de figures internacionals de prestigi. Des de la Plataforma per la Llengua, en aquest sentit, s'ha aconseguit el suport de diferents representants d'entitats europees que formen part de l'European Language Equality Network (ELEN).

L'objectiu del referèndum. D'aquesta manera, com s'explicita al manifest del Pacte, les societats modernes disposen d'un mecanisme fonamental per trobar solucions als conflictes com és el de la voluntat majoritària del poble expressat en el vot. Aquest setembre pot ser el moment ideal per fer-lo efectiu. Per ara, aquest divendres es visualitzarà la força del Pacte i el clam pel referèndum.

Nosaltres, des de l'ONG del català, compromesos amb la democràcia, continuarem participant al si del Pacte Nacional pel Referèndum.