Els nostres articles d'opinió ← Altres articles

La Llengua de Signes Catalana

Isabel Romano

El passat 19 de novembre des de la Plataforma per la Llengua vam organitzar la 13a Festa pel Joc i el Lleure en Català al passeig de Lluís Companys de Barcelona, una festa lúdica que reivindica el dret a jugar a en català.

Entre tallers, activitats, reivindicacions i actuacions, vam tenir l'oportunitat de conèixer una mica més la Llengua de Signes Catalana (LSC).

Molts de nosaltres partíem de la idea errònia que existeix una sola llengua de signes universal, però hem de tenir en compte que existeixen tantes llengües de signes com comunitats de persones sordes hi ha. L'última edició de l'Ethnologue registra un total de 103 Llengües de Signes diferents a tot el món i és probable que el nombre augmenti en els propers anys.

La Llengua de Signes Catalana és la llengua pròpia de la comunitat de signants de Catalunya i és utilitzada aproximadament per 30.000 persones, entre les quals hi trobem les persones sordes però també els seus familiars i amics. Les persones amb qui habitualment s'hi relacionen. Des de l'any 1994 la LSC té reconeixement oficial per part de la Generalitat de Catalunya.

A la Festa pel Joc i el Lleure en Català vam gaudir de la interpretació per part d'un grup d'infants sords de la cançó Les mans de la Irene en llengua de signes catalana, una actuació que ens va emocionar a molts i ens va fer posar la pell de gallina.

Aquí podeu veure el vídeo resum de la festa.