Els nostres articles d'opinió ← Altres articles

Quilòmetres de Franja

Francesc Marco

La Franja és un àmbit territorial singular dins del conjunt del nostre país. Quilòmetres de contrastos, amb una diversitat interna notable, amb Lleida i les Terres de l'Ebre com a espais d'interacció i de confluència mútua Són pobles d'arrel i ciutats assolellades, que han mantingut les seves característiques pròpies, fent de pont i d'intercanvi.

Aquesta primavera caldrà tornar-hi de nou, parlar amb tothom, escoltar opinions i copsar les reaccions davant el surrealisme amb què alguns governs tenyeixen una política (lingüística) dubtosament d'interès comú. Sí, parlo de la suposada Lengua Aragonesa Propia del Aragonés Oriental (LAPAO) que clivella la unitat de la llengua catalana i genera incomprensió dins de la filologia.

En aquest marc, són diverses les iniciatives que s'han anat duent a terme al llarg dels darrers mesos per sensibilitzar l'opinió pública de la situació de la llengua als diversos territoris de parla catalana. Des de l'ONG del català, per exemple, recentment s'ha engegat una campanya específica per portar la veu de la Franja de Ponent al Parlament Europeu. El manifest, al qual podeu adherir-vos en aquest enllaç, ja porta milers de signatures i serà el primer pas per presentar la situació de la llengua catalana a les institucions europees.

Sempre ens quedarà Europa...!