Els nostres articles d'opinió ← Altres articles

Feliç i compromès 2014!

Teresa Casals

Tot i que a Catalunya s'està intentant mantenir el clima de tranquil·litat a escoles i instituts per afavorir la tasca dels docents en un període realment convuls la veritat és que, amb els efectes de la crisi que incideixen durament en tota la comunitat educativa i l'espasa de Dàmocles que significa la llei Wert, el clima és de calma tensa.

Plataforma per la Llengua, en el marc de Somescola, està compromesa en la defensa del nostre model educatiu perquè, amb els retocs necessaris per millorar-lo quan calgui, estem convençuts que ha acomplert els seus objectius; sobretot ha estat capaç d'acollir una quantitat ingent de nens i nenes, nois i noies procedents d'arreu del món i  acompanyar-los en el seu procés formatiu i d'aprenentatge i fer tot això en un ambient amable, responsable, professional. Volem ajudar a valorar la realitat que tenim perquè siguem tots conscients del que podem perdre.

Ningú no pot quedar al marge de la defensa del nostre model d'escola perquè la formació dels nostres joves és un tema central per Catalunya com a nació i per a cada una de les famílies de casa nostra amb fills en edat escolar o sense. Senzillament: amb l'educació dels joves qualsevol poble s'hi juga el seu futur.

Tothom que es passegi pels pobles de Catalunya podrà comprovar com joves que han acabat la seva escolaritat obligatòria i que tenen la seva primera feina de cara al públic poden adreçar-se a tothom en, com a mínim, dues llengües: català i castellà. Sovint no pots saber quina és la seva llengua primera a casa però, algunes vegades, el color de la seva pell o els trets facials posen de manifest que la llengua habitual a la seva família no és el català.

Potser alguns ciutadans que no treballen en l'àmbit educatiu ho veuen normal. Se'ls poden escapar comentaris com " Parla un català amb accent de Girona que seria l'enveja de molts", però tal vegada no valoren la suma de molts factors que han fet possible aquesta realitat: Repassem-los. La voluntat i la decisió política i ciutadana de voler ser un sol poble sense discriminar ningú, vingui del Nord , vingui del Sud, en paraules d'en Llach, el disseny i l'aplicació de les polítiques educatives que ho han fet possible i la voluntat ferma de no permetre que tota aquesta realitat es malmeti.

Des de Plataforma per la Llengua i des de Somescola us convidem a fer pinya per blindar el nostre model lingüístic i el nostre sistema curricular d'acord amb les decisions que ha pres el nostre Parlament. L'any 2014 no és un any per asseure'ns i esperar. És un any per treballar, comprometre's i aconseguir. És un any d'esperança i il·lusions.

Feliç 2014