Els nostres articles d'opinió ← Altres articles

Aquest Nadal, brinda amb el Cava per la llengua!

Eulàlia Buch

Aquestes festes de Nadal ja podrem brindar amb un cava únic i excepcional: el Cava per la  llengua. El primer cava solidari per finançar campanyes de promoció del català. Un cava amb gust d'art, gastronomia i llengua.

ART ja que la placa i l'etiqueta inclouen una reproducció de la litografia que l'artista Antoni Tàpies va elaborar a benefici de la Plataforma per la Llengua, en una mostra més del compromís que l'artista va mostrar amb la llengua i el país. L'obra original és una litografia limitada, numerada i signada per l'autor, de la qual encara en queden exemplars a la venda.

GASTRONOMIA per l'experiència de les caves Sumarroca. És un brut reserva fet amb les varietats de raïm macabeu, xarel·lo, parellada i chardonnay, procedents de les finques Sumarroca Molí Coloma i Sabartés, amb una criança de 30 mesos. És un cava que pot acompanyar qualsevol aperitiu i àpat del principi fins a la fi. Com a notes de tast, té un color groc pàl·lid i amb una aroma fresca, gràcies a les notes afruitades del vi de base i a l'aportació de la criança sobre llevats.

I LLENGUA perquè és un cava solidari. El preu de venda al mercat és de 7,95 € ampolla (IVA inclòs) i a la Plataforma de la Llengua hi aniran destinats 1,39 € per ampolla. El llançament del cava en el mercat s'emmarca en els actes de celebració dels 20 anys de la Plataforma per la Llengua, que es compleixen oficialment el pròxim 12 de desembre.

Les 10.000 ampolles que han sortit al mercat es poden trobar a la xarxa d'establiments BonPreu-Esclat-Orangutan, així com a d'altres establiments de restauració.

Amb aquest vibrant cava aixeco la copa i brindo pels 20 anys de la Plataforma per la Llengua tot desitjant que aquest 2014 vingui ple de felicitat i bona salut per a la llengua!