Els nostres articles d'opinió ← Altres articles

Una exposició per mirar i per veure

Eulàlia Buch

Amb una mirada es pot parlar en silenci i sentir en veu alta. D'aquí neix un nou projecte que ha donat els seus fruits en forma d'exposició: "Mirades i veus del català", promoguda per la Plataforma per la Llengua, l'Ajuntament de Barcelona i el Consorci per a la Normalització Lingüística.

Hem sumat esforços amb la intenció de fomentar l'ús social del català com a llengua comuna i posar en valor l'esforç de les persones immigrades envers l'aprenentatge del català. Partim d'un recorregut a través de 24 testimonis. La seves veus i les seves mirades reflecteixen les seves vivències, els seus temors i dubtes de l'inici i el que ha representat la descoberta i l'aprenentatge del català en les seves vides.

Una llengua és molt més que un codi amb el qual es transmeten dades i comunicacions. Veureu que a través de les seves mirades i veus es transmeten sentiments, emocions i pensaments. Hem volgut donar tot el protagonisme a les paraules dels testimonis amb anècdotes divertides, arguments interessants i mirades tendres.

Tots coincideixen que el català els ha obert portes, els ha ajudat a relacionar-se amb la societat d'acollida i que la llengua catalana és l'eix vertebrador de la societat.

Les persones que visitin l'exposició podran també descarregar quatre vídeos complementaris mitjançant codis QR. Fan referència a les veus dels 24 testimonis i porten per títol: origen, descoberta, fent xarxa i la meva veu, la meva mirada. També es podran fer suggeriments per promoure el català com a llengua comuna a través del plafó I jo, què puc fer? i compartir piulades a les xarxes socials a través de l‘etiqueta #miradesiveusdelcatala

L'exposició es pot visitar fins el mes de desembre a l'Espai Avinyó-Llengua i Cultura (c. d'Avinyó, 52, de Barcelona).

Us animo a visitar l'exposició, espero que en gaudiu!

Jo em quedo amb una frase del Raduan:

"La llengua catalana és el fil que uneix els que tenim llengües familiars diferents"