Els nostres articles d'opinió ← Altres articles

S’acosta l’estiu!

Àxel Vilaseca

Des de la Plataforma per la Llengua us animem a inscriure els vostres menuts a les diferents activitats que utilitzen el català com a llengua prioritària

Com sabeu, a l'estiu la canalla deixa d'anar a escola, i és quan comencen els casals, colònies i campus esportius d'estiu. La gran majoria d'aquests són en llengua catalana, i darrerament, degut al context econòmic actual, ha baixat el consum d'aquests recursos. Per això, des de la Plataforma per la Llengua us animem a inscriure els vostres menuts a les diferents activitats que utilitzen el català com a llengua prioritària, a les activitats que tots els ajuntaments i equipaments culturals fan per tal que la mainada gaudeixi de l'estiu en català.

Hem de remarcar un fet, que és que en els campus esportius no s'acaba d'assolir la normalitat lingüística, si més no molts dels campus fan un ús d'un 75% de la llengua castellana i un 25% de la llengua catalana. Aquesta és la situació habitual en l'esport formatiu i escolar que darrerament va tancant temporada amb festes i trobades esportives. També ara arrenca la temporada de festes majors en què reclamem encara més presència d'espectacles i lleure infantil en català.

Us animem a participar en les festes populars com en la que fa uns dies la Plataforma per la Llengua va ser present. Parlem de la Tamborinada, una festa clarament del lleure en català. La Comissió de Joc i Lleure de la Plataforma per la Llengua vam ser-hi, per començar a escalfar motors per a la nostra festa del joc i el lleure en català que enguany celebrarà la desena edició i tindrà lloc el 30 de novembre al passeig de Lluís Companys de Barcelona. En coneixereu més detalls ben aviat i podreu estar informats al blog de la comissió http://joguines.blog.cat/ i al web de la Plataforma per la Llengua https://www.plataforma-llengua.cat/joguines.