Els nostres articles d'opinió ← Altres articles

I tu, estimes el català?

Eulàlia Buch i Ros

Ha passat Sant Jordi i per 9è any consecutiu hem organitzat els actes «El Català, llengua comuna»

L'acte d'enguany va consistir en la realització del primer «POST-IT ART PER LA LLENGUA», amb la participació de 24 entitats que reuneixen persones d'orígens diversos. Un gran mural participatiu amb milers de notes adhesives amb missatges personals d'estima pel català. Totes les notes juntes van formar el missatge «El català llengua comuna». Va ser un procés obert,  col·lectiu i participatiu que vol implicar tota la ciutadania perquè la llengua és una eina d'aproximació i el català és sinònim de cohesió.

Al llarg de la tarda vam sentir en català, xinès, japonès, tagalo, hindi, persa, coreà, bengalí, castellà i anglès: fou l'actuació de la Barcelona Coral Àsia sota la direcció de Carles Josep Comalada. El cor està format per una cinquantena de persones de 23 nacionalitats diferents, de les quals el 60 per cent són d'origen asiàtic, i que té  un repertori proposat pels seus propis membres.

Posteriorment hi va haver també l'actuació del Taller de Músics, que ens van oferir poemes cantats de Salvador Espriu sota la direcció de Vicens Martí. En aquesta ocasió vam tenir la col·laboració, un any més, de l'Associació de Músics per la Pau i la Integració, que dirigeix Pablo Gonzalez. Un projecte musical preciós on l'instrument més comú és la cohesió social. És a través de la música que un cor infants i joves treballen valors com la integració

Jo estimo el català perquè només en català es pot dir t'estimo. I tu, estimes el català?