Els nostres articles d'opinió ← Altres articles

La Plataforma per la Llengua i el Barça marquen per l’esquadra

Marc Biosca

El passat dilluns 18 de març es va presentar públicament la guia Amb el català, xuta i gol!, realitzada per la Plataforma per la Llengua amb la col·laboració de la Fundació FCB.

Orientada a impulsar el paper de la llengua catalana en el món de l'esport i centrada en els casos que ens hem anat trobant tot realitzant tallers de formació lingüística pels diferents programes d'acció social que realitza la citada Fundació, aquesta guia posiciona a la Plataforma per la Llengua com una ONG de referència en la gestió lingüística d'entorns multilingües.

De fet, aquest material ja s'està utilitzant en la formació dels professionals que executen els programes de la Fundació del Barça. És a dir, a través d'aquesta guia, la Plataforma per la Llengua forma els formadors en matèria de gestió lingüística, per incloure'n unes pràctiques lingüístiques inclusives i solidàries. A més a més, des de l'any passat, aquest material també ens acompanya a les sessions que hem dut a terme a La Masia, on hi treballem per fer del català la llengua d'acollida per als nois que arriben de fora del domini lingüístic, i que són un 67% del total. Per tant, assentant un model que permeti que tots aquest jugadors joves tinguin a l'abast les competències lingüístiques que els hi permetin, en un futur, poder fer vida en català.

En definitiva, és una eina útil i amb una potencialitat de propagació ben elevada, ja que en aquest país el futbol i molts més esports són la porta d'entrada a la socialització, al contacte amb els més joves sigui quin sigui el seu origen. Per tant, treballar perquè la llengua catalana hi sigui present és una aposta segura i una estratègia clau.

La bona rebuda de la guia ens permetrà seguir col·laborant amb la Fundació FCB i obrir portes a futures col·laboracions amb el FCB. Per tant, afavorirà que la feina que duem a terme a la Plataforma per la Llengua, recolzada pels més de 4000 socis i milers de voluntaris, segueixi endavant. Gràcies a ells, doncs, som capaços d'actuar en àmbits sensibles que tenen molta projecció i transformar realitats que faran avançar el català. Suma't-hi.