Els nostres articles d'opinió ← Altres articles

A favor nostre

Teresa Casals

La situació que viu Catalunya, que vivim els catalans, des del punt de vista nacional, econòmic i lingüístic ens pot conduir o bé al desànim i a la claudicació (és el que volen alguns), o bé a reforçar les nostres conviccions i a treballar, més que mai, per acabar definitivament amb aquesta situació d'injustícia, que ens aboca al fracàs col·lectiu i a la frustració personal.

Estem arribant al límit. Ofegats econòmicament, sense perspectives de futur pels nostres joves i amb una opressió nacional i lingüística que recorda temps de foscor i de silenci.

Tenim, però, alguns indicis per a l'esperança. El nostre poble es manté despert. És capaç de mobilitzar-se, de participar. Ha omplert els carrers per reivindicar els seus drets i ho continuarà fent. Participa i es compromet amb entitats que defensen la llengua i el país, suma esforços per fer possibles projectes culturals o artístics que no poden comptar amb subvencions públiques. Es mobilitza per ajudar els més maltractats per aquesta situació, sobretot famílies amb fills, ja siguin catalans autòctons o catalans nouvinguts.

Estem al davant d'un repte col·lectiu d'una gran transcendència. Ens n'hem de sortir junts. Remant tots en la mateixa direcció. A favor nostre. És precisament aquesta unitat d'acció la que volen esberlar. I hi dediquen moltes energies. Han triat la llengua i l'escola com a escenaris preferents per a la confrontació. Al darrera de l'obsessió del senyor Wert per homogeneïtzar-nos, hi ha la voluntat de dividir-nos per fer-nos més febles i més dòcils. Ells i nosaltres, nosaltres i ells . No se'n sortiran.

Pel que fa a la llengua catalana, el govern de l'estat actua contra aquesta llengua amb la mateixa intensitat a tot arreu on és llengua pròpia. A Catalunya, a les Illes Balears, al País Valencià, a la Franja. La seva intenció és aconseguir trencar els lligams humans , culturals i lingüístics entre els diversos territoris que tenen una llengua i una cultura comunes. També en aquest cas cal una resposta conjunta de tota la comunitat lingüística. Costa d'entendre que un estat com l'espanyol, en el qual un de cada tres habitants té com a llengua pròpia una llengua que no és la castellana, tingui tan poca sensibilitat, tan poc respecte perles altres llengües territorials diferents del castellà. Però és així, i amb el govern del PP la situació ha empitjorat considerablement.

Celebrem la iniciativa d'unir esforços per treballar conjuntament la societat civil i les entitats de tots els països de parla catalana per defensar els nostres drets lingüístics. El passat dia 9 de març ens vam enllaçar pel català i continuarem treballant, junts, per defensar la llengua i la cultura, que és un patrimoni que compartim, per reforçar l'autoestima dels parlants del català i per denunciar tots aquells casos en què es violen els nostres drets lingüístics.