Els nostres articles d'opinió ← Altres articles

I el teu desig pel català?

Eulàlia Buch i Ros

L'estrena a les xarxes socials i als mitjans de comunicació del Muralmob per la llengua és un granet de sorra més d'una acció col·lectiva i participativa on la llengua catalana n'és la protagonista. Centenars de desitjos anònims, plens de contingut, s'han enlairat a favor del català.

En un ambient distès i una dinàmica participativa pretenem mostrar la diversitat cultural de la nostra societat, prenent el català com a eix vertebrador.

Protagonistes grans, joves, infants, protagonistes de tots els orígens i territoris. Accents diferents d'una mateixa llengua que només fan que enriquir-la. La nova ciutadania parla català perquè vol formar part d'aquest tot i la societat catalana no pot renunciar-hi perquè junts estem construint una societat més justa i cohesionada. No hi ha dubte que la llengua és el millor vehicle per fer comunitat!

L'objectiu de la iniciativa és reforçar i donar projecció a la feina que està fent la Plataforma per la Llengua i la xarxa que dinamitza formada per 23 entitats de nouvinguts al voltant del concepte "El català, llengua comuna", lema que vertebra aquesta xarxa, i que es trasllada al Muralmob.

Per tot plegat, presentem amb molta il·lusió el Muralmob per la llengua, una manera engrescadora i original de mostrar unes reflexions al voltant de la llengua catalana i dels elements que faciliten el procés d'inclusió social a les persones nouvingudes.

Per cert, jo vaig fer enlairar dos desitjos: l'un era que el català esdevingués la llengua d'acollida, i l'altre, que els meus fills poguessin viure plenament en català.

I el teu desig pel català?

Aquí teniu l'enllaç del Muralmob:

Espero que us agradi!