Vet ací. Fem un petit exercici (elaborat l'agost del 2011). Al gràfic hi ha la representació d'un mapa amb el comportament de la multinacional Coca-cola (de fet es podria correspondre al comportament de més multinacionals) respecte a l'etiquetatge en diverses llengües oficials a les comunitats lingüístiques respectives. La grandària dels cercles és proporcional als parlants de cada llengua. El mot Sí, indica que la multinacional acompleix la normativa en etiquetatge i per tant etiqueta sempre en la llengua determinada. No, indica que la multinacional distribueix els productes fora d'aquesta llei en aquell territori i ha decidit no acomplir la normativa, tot i que hi està obligada.
La gràfica és un bon exponent de la curiosa situació. En tots els casos, sense excepció, les grans empreses acompleixen les disposicions en matèria de llengua en l'etiquetatge. Llevat d'un cas: el nostre. Probablement el Codi de consum de Catalunya és l'única llei europea en què Coca-cola (i també altres empreses) incompleix l'obligació d'etiquetar en una llengua a Europa.