Festa pel Joc i el Lleure en Català

Des del desembre de 2004 l'àmbit de joc i lleure de la Plataforma per la Llengua organitza la Festa pel Joc i el Lleure en Català. Aquesta activitat s'engloba en la campanya "En català, jugues?", que a grans trets té cinc objectius:

1. Conscienciar les empreses de la importància de tenir en compte la nostra llengua a l'hora de comercialitzar productes orientats als infants en el nostre país;
  2. Demanar a les administracions una legislació especial pel que fa a la llengua de jocs, joguines, vídeos, videojocs i altres materials dirigits als nens i joves que es comercialitzen a Catalunya;
  3. Convidar tota la població (sobretot els pares i mares i els Reis d'Orient) a tenir en compte la llengua a l'hora de comprar els regals per als més petits;
  4. Conscienciar els botiguers de joguines que demanin als proveïdors més jocs i joguines en català i que les col·loquin de forma visible als aparadors;
  5. Promocionar i donar a conèixer l'oferta existent de joguines que hi ha en català, que és del voltant del 6%.

L'any 2013, el nom d'aquesta festa va passar a ser Festa pel Joc i el Lleure en Català, amb la voluntat de reivindicar la llengua catalana en tots els àmbits del lleure dels nens i nenes de totes les edats. Així doncs, no només continuem celebrant aquesta festa amb els mateixos objectius que en les edicions passades sinó que també en proposem un de nou i és fer extensible la utilització del català en tots els àmbits del lleure i el divertiment.

La Festa pel Joc i el Lleure en Català és un acte reivindicatiu i lúdic que, anualment, la Plataforma per la Llengua organitza per reclamar el dret dels nens, joves, adolescents, adults... a poder jugar i divertir-se en català. En aquesta festa, hi podreu trobar diferents parades de fabricants i distribuïdors de jocs i joguines en català, a més a més d'actuacions, espectacles i tallers per a totes les edats.