Conscienciació lingüística

Amb aquest àmbit de treball, la Plataforma per la Llengua vol conscienciar i incidir en favor de l'ús del català. La llengua catalana és i ha de ser llengua de carrer, de prestigi, de diversió, d'oportunitats, d'acollida... en definitiva, ha de ser llengua de tothom. És una àrea que en bona mesura és transversal en moltes de les activitats on la nostra organització treballa.

L'objectiu principal d'aquesta àrea és sensibilitzar la població del nostre país de la importància de l'ús social de la llengua catalana.

Línies de treball

Edició de material de promoció de la llengua catalana.

Es tracta de cartells, tríptics, adhesius, punts de llibre i samarretes a favor de la promoció de la nostra llengua. Aquests materials, que es distribueixen arreu dels territoris de parla catalana, tenen efectes positius pel que fa a la presència del català, tant a nivell de carrer i ús social com en llocs estratègics.

Edició de guies didàctiques.

Aquests materials aporten suggeriments que poden ésser útils per afrontar situacions quotidianes pel que fa a l'ús del català.

Celebració de trobades i actes.

Adreçats a diferents sectors socials amb l'objectiu de sensibilitzar i de preparar nous agents actius a favor del català i incidir en la presència de la llengua catalana en àmbits com ara les universitats, les organitzacions de nouvinguts, el lleure o l'oci.

Podeu consultar totes les activitats i actes que realitza la Plataforma per la Llengua en aquest sentit a les memòries anuals.

Creació de nous grups de suport a la normalització del català.

Creació també de noves Plataformes per la Llengua territorials a diverses poblacions del nostre país, a partir de contactes amb entitats, grups i persones que treballen objectius semblants als del  programa de la Plataforma per la Llengua.