Més de 200 entitats i institucions ratifiquen a Girona el seu compromís per consumir en català

Més de 200 entitats i institucions van ratificar aquest cap de setmana a Girona el seu compromís per consumir productes etiquetats en català, una acció anomenada el Compromís de Girona, i que va comptar amb la col·laboració de la Plataforma per la Llengua i l'ADEC.

Aquesta acció s'emmarca en la fira De Tot Cat, que s'ha celebrat aquest cap de a Girona amb l'objectiu de fomentar l'ús de la llengua catalana en l'àmbit empresarial. La Plataforma per la Llengua i l'Associació en Defensa de l'Etiquetatge en Català (ADEC) han participat en la fira amb diverses accions: en el marc d'aquesta fira, i en col·laboració amb l'Ajuntament de Girona, les dues entitats han volgut donar un impuls a la campanya "A taula, en català", que promouen des de fa anys amb l'objectiu de fomentar el consum de productes etiquetats en català. Ho han fet a través del Compromís de Girona, mitjançant el qual càrrecs electes i representants de més de 200 grans entitats i institucions d'arreu de l'àmbit lingüístic català han ratificat públicament la seva adhesió a la campanya i, per tant, al consum de productes etiquetats en català.

"A taula, en català" és una campanya promoguda per la Plataforma per la Llengua i l'ADEC i que té com a objectiu impulsar l'ús del català en l'etiquetatge dels productes comercials a través d'un augment important de la demanda. Com? Demanant a diverses entitats i institucions públiques i privades que aprovin una moció o proposta per la qual es comprometen a consumir productes etiquetats en català, començant per les aigües, begudes refrescants, cerveses, vins i caves, productes tots ells en què hi ha una variada oferta en el mercat.

La Plataforma per la Llengua també va participar en la fira mitjançant la taula rodona "La llengua en la responsabilitat social de les empreses" i mitjançant un estand en què va explicar les diverses campanyes realitzades en el sector empresarial i va exposar els diversos materials i publicacions editades.

Per a més informació sobre la campanya "A taula, en català", vegeu el web www.plataforma-llengua.cat/ataula.

Per a més informació sobre la fira vegeu el web http://www.detotcat.cat/.