Conveni entre la Plataforma per la Llengua i Fedelatina per promoure el català

En el marc de les festes de la Mercè, l'entitat FEDELATINA (Federación de Entidades Latinoamericanas de Catalunya) i la Plataforma per la Llengua van signar el 24 de setembre un conveni de col·laboració. L'objectiu d'aquest acord és promoure conjuntament l'ús de la llengua catalana entre la comunitat d'origen llatinoamericà de Catalunya, a través de FEDELATINA i les més de 80 entitats que integren la federació.

A través del conveni, FEDELATINA es compromet, entre d'altres aspectes, a adoptar la llengua catalana com a mitjà prioritari en les activitats ordinàries de l'entitat i a promoure i difondre el català en les seves comunicacions, com ara en publicacions periòdiques, comunicacions externes i internes, web, etc. FEDELATINA també promourà que les persones vinculades a l'entitat tinguin l'oportunitat d'aprendre la llengua catalana.

Per la seva banda, la Plataforma per la Llengua facilitarà el procés de normalització lingüística iniciat per la federació i les entitats que s'hi integren, tot assumint la tasca de les traduccions dels documents escrits i l'assessorament lingüístic. Així mateix, facilitarà a la federació FEDELATINA tot l'assessorament i la informació necessaris sobre els recursos i eines que facin referència a la llengua catalana.

FEDELATINA treballa des del 2004 conjuntament amb altres entitats llatinoamericanes de Catalunya per la interculturalitat, la integració i la promoció dels valors llatinoamericans. El conveni va ser signat el passat dia 24 per part de Javier García Bonomi, president de FEDELATINA, i Martí Gasull, portaveu i coordinador de la Plataforma per la Llengua. Us adjuntem algunes imatges de la signatura.