La Plataforma per la Llengua rep el Premi Voluntariat 2008 en l'apartat de votació popular

El projecte "Voluntariat per la llengua i la cohesió social" de la Plataforma per la Llengua ha estat premiat en l'apartat de votació popular (amb 1762 vots) en els XVI Premis Voluntariat 2008 que ha atorgat la Generalitat de Catalunya. Aquest premi l'hem aconseguit gràcies als vostres vots, així que us agraïm molt a tots la vostra participació!

En l'acte d'entrega de premis que va tenir lloc el passat 11 de desembre al Palau de la Generalitat, Tais Bastida, representant de la Plataforma per la Llengua, va parlar sobre la importància de respectar i reconèixer les diferents cultures per aconseguir una bona inclusió i cohesió social, i va afirmar que "la incorporació d'alumnat, treballadors i famílies nouvingudes a la nostra societat, sense accés al català, representa una forma més d'exclusió social".

El representant de l'entitat va recordar que "més de 20.000 voluntaris i més de 400 entitats participen en el programa de les parelles lingüístiques" i va afegir: "És necessària la coordinació d'objectius i actuacions de tots els agents socials que intervenim en la rebuda i la inclusió social de la població nouvinguda". Per això, va assenyalar que la Plataforma per la Llengua espera que aquest premi "fomenti cada vegada més la cooperació entre les associacions, evitant la competitivitat".