La Plataforma per la Llengua denuncia un nou cas de discriminació lingüística a la Comissaria de la Policia Nacional de Vic

La Plataforma per la Llengua i Consum Català han posat en mans de l'Oficina de Garanties Lingüístiques i del Síndic de Greuges un nou cas de discriminació lingüística a un ciutadà català ocorreguts a la ciutat de Vic.

Jaume Roure, ciutadà de Vic, es va dirigir el passat 20 d'agost a la comissaria de la Policia Nacional situada al carrer de Morgades de la capital osonenca per renovar el DNI. U      n cop dins, va adreçar-se en català a una funcionària per demanar-li informació sobre el tràmit. La policia va respondre-li Yo sólo atiendo en castellano. En Jaume Roure, exercint els drets lingüístics recollits en l'ordenament legal vigent, va continuant parlant en català, i aquesta va contestar-li: Yo sólo atiendo en castellano. Si sigues así tendrás problemas. Aleshores, el ciutadà vigatà, sentint-se clarament discriminat per motius lingüístics i, fins i tot, amenaçat, va decidir marxar de la comissaria sense completar el tràmit, i va decidir comunicar el seu cas a l'ONG del català.

La Plataforma per la Llengua i Consum Català esperen que els organismes competents emprenguin les accions necessàries perquè aquest nou atac als drets lingüístics i cívics dels ciutadans no quedi impune. Així mateix, també s'ha informat a l'Ajuntament de Vic d'aquesta discriminació ocorreguda a la capital osonenca.

Les entitats volen manifestar el rebuig frontal a aquest tipus de discriminació lingüística i expressar la preocupació pel creixent nombre de casos de ciutadans que veuen vulnerats els seus drets lingüístics en organismes públics i exhorta a les autoritats catalanes a fer els passos necessaris per garantir els drets dels ciutadans. Cal recordar, que tant la Llei 1/1998 de Política Lingüística com l'Estatut d'Autonomia de 2006 emparen el dret dels ciutadans a expressar-se en la llengua oficial que escullin davant l'administració pública, inclosa la d'àmbit estatal.

Correu alcalde de Vic

alcaldia@vic.cat